Новини логістики та e-commerce: Eva.ua, Glovo, NovaPay, Фокстрот та інші
Eva збільшила на чверть онлайн-продажі на Black Friday 2025, зростання на 82% доставки інтимних товарів від Glovo, технологічний апгрейд NovaPay, Фокстрот розширює доставку з Uklon Delivery, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Дослідження поведінки онлайн-покупця від Elit-Web

Агенція інтернет-маркетингу Elit-Web провела опитування 3616 клієнтів інтернет-магазинів про те, як мислить сучасний користувач і що впливає на його рішення. Більшість з них купують онлайн кілька разів на місяць. Зокрема, виявилося, що 42% респондентів надають перевагу відомим маркетплейсам, наприклад, Rozetka, Prom.ua та аналогічним. Для цієї групи споживачів головними чинниками вибору є популярність бренду і широкий асортимент товарів. Ще 38% обирають магазини за найкращою пропозицією. Решта 20% українців купують через Instagram direct, що є нетиповим явищем для інших країн. Також 85% респондентів перед покупкою аналізують пропозиції на різних сайтах і орієнтуються на конкретні критерії. Серед ключових за ступнем важливості є:
- доступ до безпечної оплати;
- наявність реальних фото, відео та відгуків;
- зручність і зрозумілість сайту;
- швидка безкоштовна доставка;
- ціна.
Результати Чорної п’ятниці 2025 із дослідження Promodo та eSputnik

За даними Promodo та CDP eSputnik, у 2025 головний розпродаж року минув майже традиційно: звичні дні пікових продажів та очікувана поведінка споживачів. Як результат, онлайн-ритейлери збільшили свій дохід у доларах на 33%, порівняно із 2024-м.
У 2025-му на тижні Чорної п’ятниці трафік збільшився на 42%. Вже традиційно піковими днями стала сама Чорна п’ятниця та понеділок напередодні. Рівень продажів стабільно зростав вже з 21 листопада. Кількість замовлень протягом акційного тижня збільшилася на 25%, а от середній чек майже не змінився: +7% у доларах. Тобто українці купували на Чорну пʼятницю частіше, але не витрачали більше, ніж минулого року.
За доходом найбільше зростання у доларах показали ніша:
- Електроніки (+37%);
- Ювелірних виробів (+32%);
- Продуктів і алкоголю (+30%).
Зоотовари до трійки не потрапили, проте також збільшили прибуток на 25% у доларах.
Фокстрот розширив опцію доставки з Uklon Delivery: «оплата на адресі» доступна вже в Києві

В кінці листопада мережа Фокстрот у партнерстві з Uklon Delivery запустила нову можливість для ультра швидкої доставки за годину. Відтепер замовити техніку на Foxtrot.ua і отримати її з Uklon можна з післяплатою при отриманні. Опція оплати при отриманні онлайн-замовлення вже доступна в Києві.
Компанія працює над розширенням географії послуги на всі 27 міст покриття сервісу. Максимальна дистанція доставки – до 26 км, що дозволяє покрити не лише столицю й великі міста, а й передмістя.
Серед товарів, які найчастіше купують у Фокстрот з експрес-доставкою Uklon Delivery, у лідерах 2025 року: мультипечі, конвектори, смартфони, ноутбуки, навушники, роутери, акумуляторні пилососи, мікрохвильові печі, комп’ютерні мишки. Половина всіх замовлень припадає на Київ, інші 50% – на регіони. Зазначимо, що партнерство між Фокстрот та Uklon Delivery розпочалося в серпні 2023 року з пілотного проекту в Києві.
У Києві та передмісті запрацював віртуальний ресторан «Жуїстика Сільпо»

Fozzy Group запустила новий віртуальний ресторан, — «Жуїстика Сільпо» (походить від французького слова «мистецтво насолоджуватися»). Ресторан працює тільки на доставку — без фізичного приміщення. У меню — страви з різних кухонь світу з додаванням інгредієнтів, які розкривають знайомі смаки по-новому. В подальших планах – меню для дітей, а також розділ «Поличка-крамничка» з різними інгредієнтами для гастрономічних експериментів.
Доставка страв з «Жуїстики Сільпо» вже доступна у Києві, Ірпені та Софіївській Борщагівці через застосунки Loko, Glovo та Bolt Food. У швидкій доставці Loko, окрім страв з ресторану, можна також замовити продукти з Сільпо — усе привезуть в одному замовленні.
На Maudau з'явилася «Покупка частинами» від monobank

Маркетплейс Maudau запустив інтеграцію з "Покупкою частинами" від monobank. Тепер покупку від 3000 до 100 000 грн можна розбити на зручні платежі терміном до 6 місяців – без відсотків, якщо платити вчасно. Максимальна кількість платежів – 6. Оплати картками monobank в маркеті Maudau демонструють стійке зростання: в першому півріччі – в середньому +20%, а восени приріст склав +22%. Очікується, що сервіс «Покупка частинами» становитиме 15% від загальної кількості оплат картками monobank в Maudau.
Епіцентр запустив віртуального асистента на базі штучного інтелекту

Модель навчена діяти по образу провідного оператора контакт-центра і вже самостійно опрацьовує 30% всіх клієнтських звернень. Впродовж наступного року Епіцентр планує довести цей показник до 70%. Перший реліз віртуального асистента на базі ШІ був запущений в жовтні цього року, проте вже об’єднав у собі понад 50 сервісів самообслуговування. Зокрема, він вміє:
- надавати детальну інформацію по замовленню (статус, терміни доставки тощо);
- змінювати отримувача і додавати новий телефон до замовлення;
- продовжувати термін зберігання замовлення;
- скасовувати замовлення чи змінювати у ньому товари;
- допомогати з оплатою замовлення та інші функції.
Сервіс інтегровано у власну CRM-систему що дозволяє підключати віртуального асистента у всіх digital джерелах комунікації.
Varus інвестує $30 млн у підписку на продукти

Мережа супермаркетів Varus інвестує $30 млн у створення нової технологічної платформи для доставляння продуктів за підпискою. Сервіс працює з літа 2025-го та функціонує наступним чином: споживач один раз вибирає набір продуктів, Varus привозить їх автоматично раз на місяць або з іншою періодичністю. За три наступні роки ритейлер в e-commerce планує перейти до формату subscription first, що означає "спочатку підписка".
Ключова ідея нового сервісу – прибрати рутину з повсякденного життя. Клієнт обирає набір продуктів або ж категорії: "сніданок на тиждень", "здорове меню на сім’ю" або "гості за годину". Далі – отримує їх автоматично, без щоденного планування покупок.
Інтернет-магазин Eva.ua оприлюднив результати Black Friday 2025

У період Чорної п’ятниці інтернет-магазин Eva.ua зафіксував зростання відвідуваності, кількості замовлень, середнього чеку, а також підвищення попиту на товари категорій краси та догляду.
Зокрема, відвідуваність збільшилася на 23%, порівняно з аналогічним періодом 2024 року. А безпосередньо 28 листопада – на 30%. В цей день була рекордна кількість - понад 1 млн візитів. Середня кількість онлайн-замовлень зросла на 25% порівняно з минулорічним показником.
Середній чек клієнтів Eva.ua зріс на 17% порівняно з минулорічним періодом Black Friday. Для порівняння: в магазинах формату Eva Beauty – на 12%. В магазинах Eva в пікові періоди зростання складало до 10%.
Найбільше зростання продажів у всіх каналах показали товари з категорій «Парфумерія», «Догляд за обличчям та тілом», «Догляд за волоссям». Абсолютним лідером продажів серед всього асортименту на Eva.ua став адвент-календар Eva Beauty.
McDonald’s запустив сервіс замовлень через мобільний застосунок

Як повідомляє Forbes.ua, мережа ресторанів McDonald’s в Україні дозволила робити замовлення в телефоні. На період тестування сервіс «Мобільне замовлення» доступний у чотирьох ресторанах Києва – на вул. Є. Сверстюка, Софійській, Гришка та просп. Правди. Тестування нового сервісу розпочалося 28 жовтня. Сервіс дозволяє замовити страву через застосунок і забрати її в ресторані по готовності. Клієнти можуть обрати ресторан, додати в кошик страви з меню, оплатити замовлення через застосунок і визначити спосіб отримання – «МакДрайв», зона видачі або обслуговування за столиком. Після тестового періоду компанія планує національний запуск сервісу. «Мобільне замовлення» вже працює у багатьох країнах, зокрема США, Канаді, Німеччині, Великій Британії.
Технологічний апгрейд NovaPay у 2025

Міжнародний фінансовий сервіс NovaPay, що входить до групи компаній Nova (Нова пошта), продовжує масштабну цифрову трансформацію, зміцнюючи ІТ-інфраструктуру та роботу сервісів. Для компанії 2025 рік став роком повного переходу у хмару (платіжне ядро, системи безпеки), впровадження моделі безпеки нульової довіри та розвитку корпоративної аналітики. Результат – швидкість операцій у застосунку зросла на 50%, рівень безпеки підвищився, і вже створено фундамент для фінтех-рішень нового покоління.
Компанія NovaPay заклала основу для системи, яка використовує штучний інтелект для виявлення шахрайства ще на ранніх стадіях. Пілотна система навчається на реальних даних і дозволяє передбачати ризики та блокувати підозрілі дії до того, як вони можуть зашкодити клієнтам.
Також в NovaPay побудували централізоване сховище даних DWH (Data Warehouse). Це дозволяє ефективніше приймати бізнес-рішення, швидше реагувати на потреби користувачів і готувати персоналізовані фінансові пропозиції.
Секс, десерти і квіти – аналітика доставок сервісу Glovo

До Міжнародного дня сексу 30 листопада Glovo проаналізувала мільйони замовлень і зафіксувала виразний тренд: українці дедалі активніше дбають про якість інтимного життя та романтику. За останній рік попит на інтимні товари зріс на 81,9%, а в лютому досяг піка — 116%. Українці дедалі частіше обирають гаджети, які створені для двох і допомагають подовжити романтичний момент.
Топ-5 міст, які генерують найбільше інтимних замовлень: Київ, Львів, Одеса, Дніпро та Харків.
Також у застосунку Glovo збільшилася кількість замовлень десертів (+71,6%) та квітів (57,7%).Ці цифри свідчать: користувачі прагнуть повного спектра емоцій, а замовлення цих категорій — це спосіб створити відчуття свята та затишку вдома.
Топ-5 головних інтернет-трендів 2026 року

Інтернет-видання Entrepreneur описує п’ять інтернет-трендів 2026 року й пояснює, як персоналізація, утримання клієнтів та нові поведінкові моделі формують майбутнє електронної комерції. Серед топ-5 трендів, що вплинуть на розвиток бізнесу у 2026 році експерти визначають нестабільність, яка стає нормою. Через це компанії зміщують фокус із «зростання за будь-яку ціну» на стійкість: автоматизацію, спрощення операцій та диверсифікацію каналів.
Другий тренд – утримання клієнтів як головний пріоритет. Вирішальними стають персоналізовані сервіси, ШІ-помічники та спільноти — усе, що підсилює лояльність після покупки.
ШІ стає новим Google і це ще один тренд. Споживачі переходять від класичних пошукових систем до ШІ-помічників, які дають персональні рекомендації. Це змушує бренди адаптувати дані про продукти для моделей ШІ та впроваджувати власні інструменти, які підвищують конверсію.
Соціальна комерція стрімко набирає обертів. Користувачі шукають товари, отримують рекомендації та купують — усе прямо в одному застосунку. У 2025 році обороти соціальної комерції наближаються до позначки в $1 трлн.
Локалізація поєднується з глобалізацією. Покупці обирають міжнародні бренди, але очікують локального контексту — від культурних кодів і свят до мемів і звичних образів. Через це компанії переходять до мультилокальної моделі: глобальна ідентичність, але адаптовані меседжі та контент на кожному ринку.
Read also
У Львові побудують сучасний ТРЦ з унікальним освітнім хабом
